تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد؟
به گزارش پی سی باران، یکی از مهمترین و اساسی ترین روش های بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف، تبلیغات گوگل است. در واقع هر کسب و کاری که به صورت آنلاین به وسیله فروشگاه اینترنتی مشغول فعالیت است، باید بداند که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد؟

اهداف اصلی از تبلیغات در گوگل، بیشتر دیده شدن، شناساندن محصولات و خدمات به تعداد زیادی از مشتریان و انتشار تبلیغ در سطح وسیع است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، فکر انسان به گونه ای است که بعد از مشاهده چند ثانیه تبلیغ، ترغیب می گردد که از محصولات یا خدمات یک کسب و کار استفاده کند و ناخودآگاه در زمان خرید به سراغ برندهایی می رود که قبلا حداقل چندین بار نام آن برند به گوشش خورده یا آن را دیده باشد؛ بنابراین برندهای معروف دنیا با توجه ویژه به فرآیند تبلیغات، توانسته اند بین افراد زیادی شناخته شوند و به این ترتیب مقدار جلب مشتری، فروش و سودآوری خود را افزایش دهند. در فضای اینترنت، گوگل به عنوان پراستفاده ترین محل جستجو به تبلیغ کسب و کارها یاری زیادی می نماید و باعث می گردد که آن ها در صفحات اول یا رتبه های برتر گوگل قرار بگیرند. در این مقاله قصد داریم شرح دهیم که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد.
دانستن این که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد، چه لزومی دارد؟
استفاده از تبلیغات گوگل به عنوان یکی از برترین روش های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، یکی از سودآورترین تصمیماتی است که در هر کسب و کاری گرفته می گردد. همان طور که می دانید، روزانه نزدیک به چهار میلیارد سرچ در موتور جستجوی گوگل انجام می گردد و با هر یک از این سرچ ها برای هر کسب و کاری فرصت دیده شدن برند و نام تجاری ایجاد می گردد. با استفاده از گوگل ادز و کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، شرایطی فراهم می گردد که محصولات یا خدمات شما به افراد زیادی معرفی شوند. البته نام این پلتفرم قبلا گوگل ادوردز بود که از سال 2018 به نام گوگل ادز تغییر پیدا کرد. زمانی که کاربران کلمه کلیدی مورد نظر خود را در موتور جستجوی گوگل سرچ می نمایند، نتیجه جستجو در صفحه نتایج یا SERP به نمایش در می آید و تمام تبلیغات گوگل در بالای صفحه نتایج یا همان SERP به نمایش در می آید. اولین لینک در صفحه اول گوگل ترافیک زیادی دارد و تعداد زیادی از کاربران با ورود به این صفحات تبلیغات گوگل را نیز مشاهده می نمایند و از این طریق ممکن است به مشتری تبدیل شوند.
برای کسب و کارهای نوپایی که به تازگی وارد عرصه فروش آنلاین محصولات و ارائه خدمات خود شده اند، فرآیند برندینگ و شناخته شدن در بین مشتریان با استفاده از تبلیغات از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. کسب و کارهای نوپا وقتی بدانند که تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد، به راحتی می توانند به وسیله این روش و هم چنین به وسیله سئو و بهینه سازی سایت خود، به رتبه های برتر گوگل دست پیدا نمایند و با قرارگرفتن در صفحه اول گوگل ورودی سایت خود را به شدت افزایش دهند. هر چه ورودی و ترافیک یک سایت بیشتر باشد، مشتریان بیشتری به دست می آورد و به همان نسبت سود و عایدی خود را نیز افزایش می دهد. به دست آوردن رتبه های برتر گوگل با استفاده از سئو و بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو، به زمان زیادی احتیاج دارد و کسب و کارها حداقل باید چندین ماه برای کسب نتایج دلخواه خود صبر نمایند؛ با فرض بر این که تمام نکات مربوط به سئو به برترین نحو خود صورت گرفته باشد. اما زمانی که کسب و کاری بداند تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد، با استفاده از این روش تبلیغ، سایت کسب و کار برای مدتی معین شده در لینک های اول و برتر گوگل برای مخاطبان به نمایش در می آید تا تعداد کاربران آن افزایش پیدا کند. برای کسب و کارهایی که برای ایام خاصی مانند شب یلدا، نوروز، روز مادر، ولنتاین و غیره فروش با تخفیف های ویژه دارند، تبلیغات در گوگل بسیار سودمند خواهد بود.
تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد و چطور به رشد کسب و کارها یاری میکند؟
در پاسخ به سوال تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد، باید بگوییم که این نوع تبلیغات به وسیله گوگل ادز انجام می گردد. سرویس گوگل ادز به کسب و کارها یاری می نماید که برای به دست آوردن مخاطبان بیشتر، انتخاب دقیق تری داشته باشند. به عنوان مثال کسب و کارها می توانند مخاطبان خود را طبق معیارهایی مانند سن، جنس، موقعیت مکانی، علاقه و غیره فیلتر نمایند و از موتور جستجوی گوگل درخواست نمایند که تبلیغ آن فقط برای افراد معین و خاصی به نمایش در بیاید. در این روش با جذب مخاطبان هدف، به فروش بیشتری دست خواهید یافت و برای کسانی که می دانند به کسب و کار آن ها احتیاجی ندارد، هزینه اضافی هدر نمی دهند. مهمترین تفاوت تبلیغ در گوگل و تبلیغات دیگر، این است که به راحتی می توان دانست که چند نفر تبلیغ شما را در گوگل مشاهده نموده اند و چند نفر با کلیک روی تبلیغ وارد سایت شده اند. این روش تبلیغاتی باعث می گردد که کسب و کارها از رقبای خود پیشی بگیرند و مشتریان زیادی را به خود جذب نمایند.
مراحل تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد؟
مراحل چگونگی انجام تبلیغات در گوگل عبارتند از:
- معین کردن اهداف در گوگل ادز
- انتخاب هدف و مقدار بودجه
- تنظیم گروه تبلیغات با موضوع و هدف یکسان
- ساختن تبلیغات با آگهی و شرحات مورد احتیاج
- مرور کمپین تبلیغاتی و انتشار آن
- بهینه کردن صفحه فرود
تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد و چند نوع است؟
سرویس گوگل ادز به صورت ppc یا پرداخت به ازای هر کلیک کار می نماید. کسب و کارها با هدف قراردادن یک کلمه کلیدی در گوگل، کلمات کلیدی نو پیشنهاد می دهند. بازاریاب ها برای پیشنهاد کلمه کلیدی از سه روش هزینه به ازای هر کلیک یا cpc، هزینه در هزار کلیک یا cpm و هزینه برای مشارکت یا cpe استفاده می نمایند. گوگل بعد از گرفتن مبلغ پیشنهادی و ارزیابی تبلیغ، به آن نمره کیفیت می دهد. هر چه نمره کیفیت تبلیغ یک سایت بیشتر باشد، گوگل هزینه کمتری بابت تبلیغات از آن دریافت خواهد نمود. هر چه تعداد کاربرانی که روی تبلیغات در گوگل کلیک می نمایند بیشتر باشد، کسب و کارها به اهداف تبلیغاتی خود بیشتر نزدیک می شوند. انواع تبلیغات گوگل شامل موارد زیر است:
-
کمپین جستجو یا search campaign
در این نوع تبلیغات گوگل، یک تبلیغ به صورت متن در صفحه مربوط به سرچ کلمات کلیدی به نمایش در می آید.
-
کمپین خرید یا shopping campaign
با استفاده از این نوع تبلیغات محصولات به صورت تصویری در صفحه نتایج گوگل به نمایش در می آید و توجه مخاطبان را به خود جلب می نماید.
-
کمپین نمایش یا Display campaign
یکی از بزرگترین شرکای سایت گوگل، شبکه نمایشی است که برای نمایش تبلیغ کسب و کارها در سایت های متنوع اینترنتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این نوع تبلیغ یک ویدیو به صورت آگهی در ویدیوها، قبل از فیلم های یوتیوب نشان داده می گردد.
-
کمپین ویدیویی یا video campaign
انتخاب ویدیوی تبلیغاتی خاص به جای تبلیغات گسترده تر، یکی دیگر از انواع تبلیغات در گوگل است. کمپین ویدیویی برای کسانی که ایده های جذابی دارند بسیار مفید است و اشکال متنوعی دارد.
-
کمپین برنامه یا App campaign
از کمپین برنامه نیز همچون تبلیغات ویدیویی برای تبلیغ در شبکه نمایش استفاده می گردد. اما بهتر است بدانید این نوع تبلیغات در گوگل چگونه انجام می گردد. برای این نوع تبلیغات احتیاجی به طراحی برنامه برای هر تبلیغ نیست؛ بلکه با دریافت عکس ها و متن های تبلیغاتی، مناسب ترین ترکیب که برترین عملکرد را داشته باشد، انتخاب خواهد شد.
منبع: همشهری آنلاین