سامسونگ در سه ماه نخست 2022 صدرنشین بازار موبایل باقی ماند

به گزارش پی سی باران، اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ باز هم پیروز شد در سه ماه نخست سال جاری در صدر جدول برترین شرکت فروشنده گوشی هوشمند در دنیا باقی بماند.

سامسونگ در سه ماه نخست 2022 صدرنشین بازار موبایل باقی ماند

با توجه به اطلاعاتی که به وسیله موسسه International Data Corporation (به اختصار IDC) منتشر شد، ظاهرا سامسونگ توانست همچنان به صدرنشینی در بازار گوشی های هوشمند ادامه دهد و جایگاه خود را به عنوان رجحانن شرکت در صدر جدول، تثبیت کند. پیش تر شنیده بودیم شرکت کره ای توانست در فروش گوشی های پرچم دار عملکرد خوبی داشته باشد و به لطف گوشی های مقرون به صرفه قیمت و خوبی نظیر گلکسی A53، گلکسی A73 و A33 و بعلاوه گلکسی S21 فن ادیشن، محبوبیت خود را در بین کاربران افزایش دهد.

تمام گوشی های یادشده در بالا، در بازه سه ماه نخست سال 2022 رونمایی و راهی بازار شدند. در نتیجه جای تعجب نداشت که ببینیم شرکت کره ای باز هم پیروز شده در صدر قرار بگیرد. طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا سامسونگ توانست 73.6 میلیون گوشی هوشمند را به بازارهای سراسر دنیا ارسال کند که در مقایسه با آمار خود شرکت در مقایسه با سال گذشته، افتی 1.2 درصدی را نشان می دهد. با این حال سامسونگ توانست با در اختیار گرفتن 23.4٪ از سهم بازار، همچنان در صدر باقی بماند.

بالاتر از اپل؛ کهکشانی ها همچنان دست نیافتنی هستند

اپل در حال حاضر نزدیک ترین تعقیب نماینده به سامسونگ محسوب می گردد که توانسته 56.5 میلیون گوشی هوشمند را در بازه زمانی سه ماه نخست 2022 به فروش برساند. با این حساب، شرکت آمریکایی پیروز شد 18٪ از سهم بازار را در اختیار بگیرد. این امتیاز برای کوپرتینویی ها در حالی به دست آمده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، حدودا 2.2٪ رشد داشته است تا بدین ترتیب به نخستین شرکتی تبدیل گردد که در مقایسه با تمام شرکت های دیگر، در مقدار فروش گوشی عملکرد بهتری از سال گذشته دارد.

طبق اطلاعات بالا، شیائومی را هم در جایگاه سوم مشاهده می کنیم که توانست در سه ماه نخست سال جاری، 39.9 میلیون گوشی به سراسر دنیا ارسال کند. این مقدار معادل 12.7٪ از سهم بازار است. اوپو و ویوو هم در جایگاه چهارم پنجم قرار دارند که هر یک به ترتیب 8.7 و 8.1٪ از سهم بازار را در اختیار دارند. جالب است بدانید شرکت های چینی افت شدیدی را در مقایسه با سال گذشته، در مقدار فروش تجربه کردند. به ترتیب برای شیائومی، اوپو و ویوو، افتی 17.8، 26.8 و 27.7 درصدی را شاهد هستیم در حالی که افت سامسونگ واقعاً نامحسوس بوده است.

همین سه شرکت چینی هم باعث شدند مقدار فروش گوشی های هوشمند به صورت کلی در سه ماه نخست سال جاری افت شدیدی را تجربه کند. سال گذشته شرکت ها پیروز شدند 344.7 میلیون گوشی هوشمند را در سراسر دنیا به فروش برسانند در حالی که این مقدار سال جاری به 314.1 میلیون رسید. این یعنی کاهشی تقریبا 30 میلیونی که اصلا رقم کمی نیست. مواردی نظیر تورم دنیای، جنگ، قرنطینه، مسائل زنجیره تأمین و… همگی دست به دست هم داده اند تا شاهد مسائلی این چنینی در بازار گوشی های هوشمند باشیم.

بسیاری از شرکت ها نگران هستند شاید با توجه به شرایط پیش آمده، تقاضا به شدت کاهی پیدا کند. این موضوع به کنار، قیمت قطعات هم به خاطر مسائل یادشده بیشتر شده است. اما شرکت ها برای اینکه از مقدار تقاضا کاسته نگردد مجبور هستند قیمت را افزایش ندهند. هرچند این فرایند خیلی ثابت نمی ماند و بالاخره شرکت ها از جمله سامسونگ و اپل مجبور خواهند شد برای فروش بیشتر گوشی و به طور کلی گجت های هوشمند، قیمت آن ها را افزایش دهند. حال این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد معین نیست اما به نظر می رسد اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نکته جالب قضیه اینجاست که پنج شرکت بالای جدول، دقیقا همان شرکت هایی هستند که سال گذشته هم به همین ترتیب در جدول قرار گرفتند. اما در این بین فقط سامسونگ و اپل بودند که توانستند به شکل بهتری با مسائل به وجود آمده در زنجیره تأمین دست و پنجه نرم نمایند. البته علت اصلی رجحان سامسونگ در مقایسه با اپل هم فقط گوشی های میان رده و مالی هستند چون بازار گوشی های بالاتر از 400 دلار که کاملا تحت سلطه اپل واقع شده است. این شرکت در حال حاضر بیش از 62٪ از سهم بازار را در این بخش در اختیار دارد در حالی که 8٪ در مقایسه با سال قبل افت داشته است.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 1670

به "سامسونگ در سه ماه نخست 2022 صدرنشین بازار موبایل باقی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ در سه ماه نخست 2022 صدرنشین بازار موبایل باقی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید