سامسونگ WearOS را به دومین پلتفرم بزرگ ساعت هوشمند تبدیل کرد
به گزارش پی سی باران، در گزارش های مربوط به سهم بازار ساعت های هوشمند معمولا اپل، سامسونگ، Amazfit و هواوی در صدر جدول دیده می شوند. در این میان، پلتفرم WearOS در این گزارش ها عمدتا جایگاه چندان خوبی ندارد اما حالا طبق جدیدترین گزارش منتشر شده، این پلتفرم توانسته سهم قابل توجهی را کسب کند.

طبق تازهترین گزارش شرکت کانترپوینت، سهم بازار پلتفرم WearOS طی سه ماهه سوم 2021 به 17 درصد رسیده و این در حالی است که در سه ماهه قبلی سهم آن فقط 4 درصد بود. یعنی در همین مدت کوتاه، این پلتفرم با رشد 325 درصدی روبه رو شده است و در زمینه محبوبیت جهانی پیروز به رکوردشکنی شده است. این پیروزیت تقریبا به طور کامل به لطف بهره گیری گلکسی واچ 4 سامسونگ از آن و کنار گذاشتن سیستم عامل اختصاصی تایزن به دست آمده است.
در سه ماهه سوم 2021، اپل همچنان در این بازار رتبه اول را در اختیار دارد و سامسونگ در جایگاه دوم دیده می گردد. از طرف دیگر هواوی که قبلا رتبه دوم را در اختیار داشت، حالا به رتبه پنجم سقوط نموده است.
در رابطه با افزایش فروش ساعت های هوشمند سامسونگ می توانیم به عوامل مختلفی اشاره کنیم. به عنوان مثال ساعت های گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک نقدهای مثبتی دریافت نموده اند. از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم سامسونگ بعد از سال ها برای اولین بار یک سری ساعت هوشمند را در میزان ها، رنگ ها و استایل های مختلف راهی بازار نموده است. کاربران برای خرید سری گلکسی واچ 4 نسبت به نسل های قبلی بین گزینه های بیشتری می توانند دست به انتخاب بزنند.
در گزارش شرکت کانترپوینت آمده که بیش از 60 درصد ساعت های هوشمند سامسونگ در بازارهای آمریکای شمالی و اروپا فروش رفته است. با توجه به بهره گیری ساعت های سامسونگ از WearOS، سهم بازار این پلتفرم در آینده نزدیک هم بالا باقی می ماند. با وجود اینکه رابط کاربری نسخه سوم WearOS بهتر شده و حالا گوگل توجه بیشتری به آن نشان می دهد، اما به نظر می رسد گوگل در زمینه آپدیت این پلتفرم همچنان حرف زیادی برای گفتن ندارد و همین موضوع نگرانی هایی را ایجاد نموده است.
در هر صورت اپل همچنان در صدر بازار ساعت های هوشمند واقع شده است ولی به علت تأخیر در عرضه اپل واچ سری 7، در سه ماهه سوم 2021 سهم بازار این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 10 درصدی روبه رو شده است. ضمناً برخلاف سال 2020، سال جاری خبری از معرفی نسل تازه اپل واچ SE نبود.
با وجود اینکه اپل و سامسونگ مقام اول و دوم این بازار را در اختیار دارند، اما بازار مربوط به گجت های پوشیدنی زیر قیمت 100 دلار با رشد قابل توجهی روبه رو شده است. باید خاطرنشان کنیم یک سوم از گجت های فروخته شده در سه ماهه سوم 2021 زیر 100 دلار قیمت داشته اند. در این حوزه، شرکت هایی مانند Amazfit توانسته اند سروصدای زیادی ایجاد نمایند و احتمالا در آینده نزدیک به تهدیدی تازهی برای امثال اپل و سامسونگ تبدیل می شوند.
به همین دلیل Amazfit توانست رتبه سوم این بازار را در اختیار بگیرد و در بازار هند هم برندهای هندی مانند Noise و BoAt به ترتیب در مقام اول و دوم قرار گرفته اند. بنابراین برای ساعت های مقرون به صرفه تر از 100 دلار مشتریان متعددی وجود دارد که احتمالا شرکت ها در آینده نزدیک به این بخش از بازار توجه بیشتری نشان خواهند داد.
منبع: Android Authority
منبع: دیجیکالا مگ