مهم ترین نکات درباره طراحی دکوراسیون و جایگاه اداری دفتر کار
به گزارش پی سی باران، از آنجایی که فضای کاری و دفتر شما، مانند خانه شما خواهد بود، بنابراین باید سعی کنید طراحی که انجام می دهید ترکیبی از فضای کار و خانه باشد تا در آن، احساس راحتی بیشتری مراجعه کنندگان داشته باشند و بتوانند با دفتر شما ارتباط بگیرند. علاوه بر آن، با رعایت اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار، می توانید بازدهی و راندمان کارمندان خود را افزایش دهید و پیشرفت بیشتری در راستا شغلی خود داشته باشید.

در ادامه به آنالیز اصول طراحی و نکات مهم در دکوراسیون و چیدمان دفتر کار می پردازیم. پس با ما همراه باشید.
1.نورپردازی مناسب و استفاده از نور طبیعی در طراحی دفتر کار
امروزه در دفاتر کار، عمدتا از نورپردازی های زیادی استفاده می شود که زیبایی منحصر به فردی را به محیط کار می دهد. اما هرگز این نورها، نمی توانند جایگزین نور طبیعی باشد چراکه استفاده از نور طبیعی علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که به محیط کار می دهد، باعث سر زنده شدن و شادابی کارمندان نیز خواهد شد.
شما با استفاده نکردن از نور طبیعی، کارمندان خود را در طولانی مدت به مسائل روحی زیادی مبتلا خواهید کرد که همین امر باعث کاهش راندمان کیفیت و کارایی آن ها خواهد شد.
2. استفاده از مبلمان و میز اداری مناسب
هنگام ورود به دفتر کار، اولین چیزی که به چشم می خورد، مبلمان و میز و جایگاه اداری است. بنابراین برای خرید مبلمان و میز اداری باید وسواس بیشتری به خرج داد. چرا که مبلمان اداری برای نششتن مراجعین بکار می رود و با کیفیت بودن آن ها می تواند تاثیر مستقیمی بر مشتریان و مراجعین بگذارد. بعلاوه مبلمان اداری به صورت سالیانه عوض نمی شود و هر 10 سال یکبار تعویض می شود پس بهتر است دقت لازم و کافی را هنگام خرید به کار ببرید.
میز و جایگاه اداری چیز است که کارمندان بیشترین زمان خود را هنگام حضور در دفتر کار پشت آن می گذارنند. بنابراین باید میز و جایگاه بخرید که در نشستن های طولانی مدت آسیبی به بدن نرسانند.
جایگاه های اداری باید مناسب با دکوراسیون و بعلاوه برای بهتر شدن بهره وری کارمندان دارای خصوصیاتی باشد که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد تا بتوانید خریدی عالی و بعلاوه محصولاتی با کیفیت را در دفتر کار خود داشته باشید.
جایگاه اداری باید به صورت ارگونومیک باشد و حالت استاندارد بدن را برای کارمندان محیا سازد تا در اثر کار مداوم و طولانی مدت و نشستن بر روی آن ، هیچ گونه آسیبی به ستون فقرات نرساند پس باید در هنگام خرید جایگاه اداری به آن توجه ویژه ای شود.
از جایگاه ادارا با قابلیت تنظیم پشتی ، تنظیم ارتفاع و بعلاوه دارا بودن از دسته برای خرید بهره ببرید تا راحتی و سهولت در انجام امور ساده شود و کارمندان بتوانند با ارباب رجوع ها تعامل بیشتری داشته باشند.
سعی بر این باشد که از جایگاه چرخ دار اداری بهره ببرید تا جابجایی بهتری داشته باشید.
روکش و نوع مواد اولیه جایگاه اداری باید به گونه ای باشد که احساس خستگی و نداشتن تعرق را برای کارمندان فراهم نماید.
جایگاه اداری را انتخاب کنید که مناسب با نوع کار و کاربری استفاده شده از آن باشد. رنگ آمیزی مدرن و کیفیت بالا در جایگاه های اداری به شما انرژی داده و می توانید با اطمینان و بدون استرس به کار خود در طول زمان ادامه دهید.
میز های اداری نیز باید دارای خصوصیاتی باشند که عبارتند از :
جنس و کیفیت بالا در نوع ساخت
میزان مناسب و متناسب با نوع کاربری
سبک بودن جهت جابجایی
داشتن فضا برای ایجاد بهره وری بالاتر
جایگاه اداری دارای تنوع بسیاری است که می توان به سایز ، ابعاد ، رنگ و نوع آنها اشاره نمود. عمده ترین جایگاه های اداری طراحی و فراوری شده از جنس پلاستیک و فلز می باشد که بسته به مدل و بعلاوه متریال دارای تنوع بسیاری هستند. اصولان جایگاه های اداری یا office chair در دو نوع معمولی و چرخدار فراوری می شوند. البته نا گفته نماند که جایگاه های اداری معمولی و بدون چرخ هنوز مرسوم بوده و بیشتر برای افرادی مانند ارباب رجوع استفاده می شود.
اما نمونه های چرخدار از ظاهری زیبا تر و متریال بهتری در فراوری آنها استفاده شده است. جایگاه هایی که قابل حرکت باشند را جایگاه های اداری چرخدار می نامند. برخی از جایگاه های اداری دارای اهرم تنظیم پشتی کمر را دارند و برخی از آنها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارند و بسته به قد فرد استفاده کننده می تواند تغییر کند. بهترین متریال استفاده شده در جایگاه های اداری چرخ دار و ثابت در قسمت پشتی و نشیمن از جنس پارچه یا چرم می باشد و قابلیت این را دارد تا هر رنگی بسته به سلیقه و نوع دکوراسیون اداری از آنها انتخاب شود.
3. استفاده از رنگ های مناسب در طراحی دفتر کار
انتخاب رنگ ها برای تمامی دفاتر و محیط ها یکسان نیست و باید کاری که در آن انجام می دهید را مورد آنالیز قرار دهید و سپس به طراحی رنگ ها برای دکوراسیون بپردازید.
برای مثال دفاتری که در آن ها کارهای حقوقی انجام می شود، بهترین گزینه استفاده از رنگ های خنثی است. در مقابل برای فضایی که در آن باید عکاسی انجام شود، استفاده از رنگ های پرانرژی تر گزینه مناسب تری است. در عین حال اگر رنگ سازمانی مشخصی دارید، بهتر است در دکوراسیون دفتر کار نیز از این رنگ سازمانی بهره ببرید.
4. استفاده از گل و گیاه را نباید فراموش کنید
به صورت کلی طراحی دکوراسیون دفتر کار و فضای کاری باید به گونه ای باشد که محیط را سرشار از انرژی و حال خوب کند. استفاده از گل و گیاه های زیبا با گلدان هایی در طرح ها و رنگ های متنوع، می تواند تاثیر زیادی در آرامش بخش شدن و شادابی محیط کاری شود.
5. محل قرارگیری میز مدیریت بسیار با اهمیت است
یکی از مهم ترین پارامترها در طراحی دکوراسیون دفتر کار، قرارگیری میز مدیریت است. میز مدیریت باید به گونه ای در دفتر کار قرار گیرد که علاوه بر زیبایی و منظم بودن تمامی پارامترها در اطراف آن، بتواند بر تمامی قسمت های شرکت نظارت کافی را داشته باشد.
طراحی و قرار دادن میز مدیریت مخصوصا در فضاهایی که تمامی میزها نزدیک به هم هستند و اتاق مخصوص مدیریت وجود ندارد، اهمیت زیادی پیدا می نماید.
کلام پایانی :
هر دفتر کار و هر شرکتی برای حضور در بازار و بعلاوه راه اندازی آن می بایستی از مبلمان و بعلاوه انواع ادوات اداری مانند جایگاه اداری ، میز اداری ، جایگاه کارمندی و ... با بهترین کیفیت و با بهترین برند های روز ادغام شود تا بتوانند راندمان کاری را افزایش داده و در نتیجه پیشرفت رو به جلو را در اختیار داشته باشند. پس خرید مبلمان اداری در هر شرکت جز الویت های هر مدیر به شمار میرود که سایت چیدمان برتر یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین فروش انواع میز و جایگاه و مبلمان اداری می باشد که میتوانید با خیال راحت بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.
می پارامترها در اطراف آن، بتواند بر تمامی قسمت های شرکت نظارت کافی را داشته باشد.
طراحی و قرار دادن میز مدیریت مخصوصا در فضاهایی که تمامی میزها نزدیک به هم هستند و اتاق مخصوص مدیریت وجود ندارد، اهمیت زیادی پیدا می نماید.
کلام پایانی :
هر دفتر کار و هر شرکتی برای حضور در بازار و بعلاوه راه اندازی آن می بایستی از مبلمان و بعلاوه انواع ادوات اداری مانند جایگاه اداری ، میز اداری ، جایگاه کارمندی و ... با بهترین کیفیت و با بهترین برند های روز ادغام شود تا بتوانند راندمان کاری را افزایش داده و در نتیجه پیشرفت رو به جلو را در اختیار داشته باشند. پس خرید مبلمان اداری در هر شرکت جز الویت های هر مدیر به شمار میرود که سایت چیدمان برتر یکی از بزرگترین فروشگاه های آنلاین فروش انواع میز و جایگاه و مبلمان اداری می باشد که میتوانید با خیال راحت بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.
منبع: فرارو