راهنمای سفر به سامارا در روسیه

به گزارش پی سی باران، راهنمای مسافرتی به سامارا | Travel Guide To Samara

سامارا، ششمین شهر بزرگ و تاریخی در کشور روسیه است و برای کسانی که علاقمند به جاذبه های تاریخی و طبیعی هستند برترین گزینه برای سفر به روسیه می باشد. علاوه بر جاذبه و طبیعت همانطور که می دانید تا چند روز دیگر بازی های جام دنیای 2018 در روسیه برگزار می شود این شهر هم یکی از میزبان های این رویداد دنیای است. پس اگر خواستید بازی ها را از نزدیک دیدن کنید سامارا شهر نسبتا مقرون به صرفه و خوبی برای اقامت است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به سامارا خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور روسیه همراهی کنید.

راهنمای سفر به سامارا در روسیه

موقعیت جغرافیایی شهر سامارا

شهر سامارا ششمین شهر بزرگ روسیه است که از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی روسیه اروپایی در ناحیه فدرال ولگا قرار گرفته است. مساحتی که این شهر برای خود اختصاص داده است حدود 541 هزار کیلومتر بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2013 در این شهر اجرا شده حدود یک میلیون نفر در آن زندگی می نموده اند که این عدد تا به امروز حتما تغییر نموده است. جالب است بدانید که این شهر در سال 1586 با ساخت یک قلعه در کنار رودخانه ولگا تاسیس شد.

اطلاعات کلی شهر سامارا

زبان رسمی: روسی

واحد پول رسمی: روبل (RUB) - (هر 100 روبل مسکو تقریبا برابر با 1.5 تا 1.8 دلار آمریکا است).

ولتاژ برق شهری: 220 ولت

کد کشور: +7

اختلاف ساعت با تهران: نیم ساعت عقب تر از تهران است.

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: 101
  • پلیس: 102
  • آمبولانس: 103

فرودگاه: فرودگاه بین المللی کورومچ

هزینه اقامت در شهر سامارا

شهر سامارا در روسیه کمی از نظر گردشگران ناشناخته است اما شرایط مناسبی را برای سفر مسافرانش محیا نموده است، بنابراین جهت اقامت در این شهر روسیه نیازی به نگرانی نیست چرا که می توانید بنابر بودجه و انتظاری که دارید بین هتل های 3 الی 5 ستاره در این شهر یکی را انتخاب بنمایید. به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر نیازهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به سامارا به چند هتل خوب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در شهر سامارا

  • هتل رنایسانس | Renaissance Samara Hotel

هتلی 4 ستاره به نام رنایسانس در شهر سامارای روسیه وجود دارد که می توانید برترین اقامت را در آن تجربه کنید. این هتل دارای امکاناتی نظیر سالن باشگاه، اتاق هایی با سیستم تهویه مناسب، استخر، اینترنت، رستوران، اتاق کسب و کار و … می باشد.

شماره تلفن: 0078462778340

آدرس: Novosadovaya Str.162 bld V, 443011 Samara, Russia

  • هتل ایبیس سامارا | Ibis Samara

هتل پیشنهادی دیگر در راهنمای سفر به سامارا، هتل 3 ستاره آیبیس است. این هتل هواداران بسیاری دارد و دلیل آن ارائه برترین کیفیت و خدمات به مسافرانش است. از حمله امکانات این هتل رستوران، باشگاه، اتاق خشک شویی، اتاق کسب و کار و … می باشد.

شماره تلفن: 0078463396852

آدرس: ul. Novo-Sadovaya، 160، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443011

  • هتل خط سبز سامارا | Green Line Samara Hotel

یکی دیگر از هتل هایی که گردشگران زیادی آن را برای اقامتشان در سامارا انتخاب می نمایند، هتل 3 ستاره خط سبز است. با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید از امکانات خوبی در این هتل بهره خواهید برد.

شماره تلفن: 0078463212222

آدرس: ul. Sovetskoy Armii، 251к3، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443011

هزینه خورد و خوراک در شهر سامارا

در کشور روسیه غذاها ترکیبی از سبک ها و سنت های گوناگون هستند. فرهنگ غذایی این کشور برگرفته از اروپا، خاورمیانه و مرکز آسیا است. مواد اولیه بسیاری از غذاهای روسی بسیار غنی و مقوی هستند. روس ها از نمک و روغن برای تهیه غذاهایشان به مقداری بسیار کمی نیز استفاده می نمایند. غذاهایی نظیر بورش، چاک چاک، بلینی و پاستیلای کولومنا از جمله محبوب ترین غذاهای روسی هستند.

در ادامه راهنمای سفر به سامارا به رستوران های بی نظیری که در شهر سامارا وجود دارد و بعلاوه هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 500 روپیه را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران میانه باید 2200 روپیه پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر سامارا به نسبت ارزان تر است و مبلغ 350 روپیه می باشد.

برای تهیه آب معدنی 30 روپیه و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 116 روپیه بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر سامارا

  • رستوران یو خانمی | U Khanumy

حیف است که این همه راه به کشور دیگری سفر کنید و غذاهای آن کشور را در برترین رستوران هایش برای یکبار هم که شده امتحان نکنید، از همین رو برای این که بتوانید با کیفیت ترین غذاهای روسی را میل کنید، رستوران یو خانمی می تواند برایتان گزینه بسیار مناسبی باشد. در این رستوران انواع غذاهای روسی و اروپایی سرو می شود.

آدرس: Moskovskoye sh.، 2В، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443110

  • رستوران مورکنی | Morkovny Zayats

یکی از رستوران های معروفی که در این شهر روسی وجود دارد و در آن می توانید علاوه بر غذاهای روسی انواع غذاهای اروپایی را هم میل کنید.

آدرس: Moskovskoye sh.، 2В، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443110

  • رستوران کوروشکا | Kroshka Molly

رستوران دیگری که در شهر سامارا قرار گرفته است و می توانید در آن برترین غذاهای روسی را میل کنید، رستوران کوروشکا است. این رستوران انواع استیک های خوشمزه را با قیمت های بسیار مناسب ارائه می نماید.

آدرس: ul. Boyevaya، 72Ак1، Astrakhan، Astrakhanskaya oblast، Russia، 414024

هزینه حمل و نقل در شهر سامارا

هزینه بلیط تک سفره 30 روبل

هزینه بلیط ماهانه 1,765 روبل

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 99 روبل و به ازای هر یک کیلومتر 12 روبل به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 300 روبل باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 39 روبل

جاذبه های گردشگری در شهر سامارا

  • موزه سبک مدرن | Modernist Style Museum

این موزه یکی از برترین موزه های شهر سامارا است که وسایل و لوازم زنان با همان استایل های قدیمی اش وجود دارد و می توانید آنها را تماشا کنید و از تاریخچه آنها آگاه شوید.

آدرس: ul. Frunze، 159، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443010

  • کلیسای جامع سامارا | Intercession Cathedral

این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای شهر سامارا است که می توانید در این کلیسا قدم بزنید و به آرامی از آن تماشا نمایید و از نمای درونی کلیسا لذت ببرید.

آدرس: ul. Leninskaya، 75، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443020

  • موزه شهری سامارا | Municipal Museum Cosmic Samara

در موزه شهری سامارا مجموعه ای از لوازم و هواپیماهای فضانوردی را می توانید در این موزه مشاهده کنید.

آدرس: Raketonositel Soyuz، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443110

  • موزه بنزین استالین | Stalins Bunker

این موزه شامل آثار نقاشی شاهزادگان روسیه و یکی از اتاق های آن برای بازدید در اختیار گردشگران قرار گرفته است. جهت رفتن به این موزه کمی سخته ولی ارزش تماشاش را دارد چرا که می توانید از تاریخچه این شهر با خبر شوید.

آدرس: Sovetskaya ul.، 80с22، Moskva، Russia، 105122

مراکز خرید در شهر سامارا

  • مرکز خرید ایکیا | IKEA

آدرس: Moskovskoye sh.، 5، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443028

  • بازار ترویسیکی | Troitskiy Market

آدرس: Galaktionovskaya ul.، 35Н، Samara، Samarskaya oblast، Russia، 443020

بایدها و نبایدها در شهر سامارا

  • سعی کنید اگر در فصل تابستان به این کشور سفر می کنید می توانید ترکیبی از لباس های سبک و خنک را همراه داشته باشید و در اگر مسافر فصل زمستان روسیه بودید حتما لباس های پشمی و زخیم بپوشید، بعلاوه کفشهای با استحکام بالا بدون توجه به اینکه در چه زمانی از سال سفر می کنید را به پا داشته باشید.
  • در میادین و مراکز شلوغ حواستان به کیف و وسایل ارزشمندتان باشد.
  • الفبای سیریلیک در روسیه و برخی از کشور های اروپای شرقی کاربرد دارد. یاد گرفتن الفبای این زبان، به شما در موقعیت های زیادی یاری می نماید.
  • هنگام ورود به کلیسا خانم ها باید سر و شانه هایشان پوشیده باشد، آقایان هم نیز باید با لباس پوشیده وارد کلیساهای روسیه شوند؛ بعلاوه رعایت احترام و سکوت در این مکان الزامی است.
  • برای دست یابی به اطلاعات مربوط به سفارت و اخد ویزای روسیه می توانید راهنمای سفارت و اخذ ویزای روسیه را مطالعه نمایید.
منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 959

به "راهنمای سفر به سامارا در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سامارا در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید