زندگی در ساحل، فیلم هایی که در شهرهای ساحلی فیلمبرداری شده اند

به گزارش پی سی باران، پرده نقره ای سینما، دریچه ای به جهانی اطراف ما است. به وسیله آن می توان به سرزمین های دوردست سفر کرد. بسیاری از فیلم ها و سریال های جهان در شهرهای ساحلی فیلمبرداری شده اند و سبک زندگی در این شهرها را به خوبی نشان می دهند.

زندگی در ساحل، فیلم هایی که در شهرهای ساحلی فیلمبرداری شده اند

زندگی در شهرهای ساحلی سبک و سیاق خاص خود را دارد. سبک زندگی و رژیم غذایی ساکنان این شهرها، تحت تاثیر دریا است.

شهرهای ساحلی ممکن است در نگاه اول، تکراری و کسل کننده به نظر برسند ولی جزو محبوب ترین مقصدهای گردشگری جهان هستند و این روزها، امکانات انواع ورزش ها و تفریحات ساحلی در این شهرها فراهم شده است.

بسیاری از فیلم های محبوب و ارزشمند جهانی سینما، در شهرهای ساحلی فیلمبرداری شده اند.لوکیشن این فیلم ها، حتی بعد از سال ها که از پخش آنها می گذرد، جزو محبوب ترین مقصدهای گردشگری هستند.

حتی برخی از این مقصدها، بعد از انتشار فیلم و سریال های مختلف، به معروفیت رسیده اند و به عنوان یک مقصد گردشگری به جهان معرفی شده اند. فیلم هایی که در شهرهای ساحلی فیلمبرداری شده اند، موضوعات متنوعی دارند. از روابط محبت آمیز و عاشقانه گرفته تا سبک زندگی ساحلی و حتی جنگ.

در ادامه، لیستی از برترین فیلم های سینما را خواهید دید که لوکیشن هایی در شهرهای ساحلی دارند.

میستیک پیتزا

میستیک پیتزا محصول سال 1988 است و دونالد پتری آن را کارگردانی نموده است. در این فیلم بازیگرانی مثل آنابت گیش، جولیا رابرتس، لیلی تیلور، وینسنت دن آفریو، ویلیام آر موزز، آدام استورک، کونچتا فرل، آن فلود و مت دیمون ایفای نقش نموده اند.

این فیلم از زمان انتشارش، هواداران زیادی پیدا کرد و نقدهای مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرد. بیشتر این نقدهای مثبت به خاطر سه بازیگر اصلی زن این فیلم هستند که به زیبایی ایفای نقش نموده اند. بعلاوه این فیلم، نقطه شروع فعالیت مت دیمون به عنوان بازیگر بود.

قلمرو طلوع ماه

قلمرو طلوع ماه، یک فیلم آمریکایی محصول سال 2012 به کارگردانی وس اندرسن است و بروس ویلیس و ادوارد نورتون بازیگران اصلی آن هستند. شصت وپنجمین دوره جشنواره فیلم کن با نمایش این فیلم افتتاح شد. قلمرو طلوع ماه درباره جهانی بچه ها و عشق بچه هاه است که از زاویه دید بچه ها ساخته شده و به نمایش تضاد های جهانی بچه ها و جهانی بزرگسالان می پردازد. این فیلم در سال 2013، کاندیدای اسکار برترین فیلمنامه غیراقتباسی شد.

آرواره ها

آرواره ها فیلمی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. این فیلم در سال 1975 منتشر شد. داستان فیلم در خصوص حمله یک کوسه سفید به انسان ها است و کوشش های یک افسر پلیس برای حفاظت از مردم را به تصویر کشیده است. فیلم آرواره ها بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده است. پیتر بنچلی نویسنده رمان آرواره ها است.

فیلم آرواره ها، اولین فیلم مهم اسپیلبرگ است. این فیلم معروفیت جهانی این کارگردان را در پی داشت. بیش از هر چیز فیلم آرواره ها به خاطر سبک تازه و خاصش مورد توجه نهاده شد. این فیلم پرفروش ترین فیلم سال شد و حتی تا سال 1977 هم پرفروش ترین فیلم جهان بود. اگر نرخ تورم را در نظر بگیریم، آرواره ها هنوز هم جزو پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما است.

فیلم آرواره ها در لیست 250 فیلم برتر سایت imdb واقع شده است. این توانسته جوایز و نامزدی های ارزشمندی را به دست آورد از جمله:

برنده اسکار برترین موسیقی

برنده اسکار برترین تدوین

برنده اسکار برترین میکس صدا

نامزد اسکار برترین فیلم

برنده گلدن گلوب برترین موسیقی

برنده بفتای برترین موسیقی

نمایش ترومن

نمایش ترومن یک فیلم طنز و علمی-تخیلی محصول سال 1998 میلادی است. این فیلم به وسیله پیتر ویر کارگردانی شده تهیه کنندگی این فیلم نیز بر عهده اسکات رودین، اندرو نیکول، ادوارد فلدمن و آدام شرودر بوده است. اندرو نیکول نویسندگی این فیلم را هم بر عهده داشته است.

ستاره این فیلم جیم کری است که نقش مردی را بازی می نماید که بدون مطلعی او، از بدو تولد در یک نمایش تلویزیونی شبیه سازی شده در جهانیی که به وسیله شرکتی ساخته شده زندگی می نماید و داستان زندگیش 24 ساعته برای مردم پخش می گردد. او از این موضوع مطلع می گردد و تصمیم می گیرد که فرار کند. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به لورا لینی، نوآ امریک، ناتاشا مک الهون، هالند تیلور، اد هریس و برایان دلات اشاره نمود.

درخشش ابدی یک فکر پاک

درخشش ابدی یک فکر پاک فیلمی آمریکایی محصول سال 2004 میلادی در ژانر رمانتیک علمی-تخیلی است. فیلمنامه این فیلم را چارلی کافمن نوشته و به وسیله میشل گوندری کارگردانی شده است. در این فیلم، مجموعه ای از ستارگان سینما از جمله جیم کری، کیت وینسلت، کریستن دانست، مارک روفالو، تام ویلکینسون، الیجاه وود، جین آدامز و دیوید کراس نقش آفرینی نموده اند. فیلم درخشش ابدی یک فکر پاک، فیلمنامه مجذوب کننده و پیچیده ای دارد.

این فیلم، هم از نظر منتقدان و هم در گیشه، پیروز عمل کرد. از یک طرف توانست جایزه اسکار را به خاطر برترین فیلمنامه اصلی (غیراقتباسی) دریافت کند و بعلاوه از سوی منتقدان به عنوان یکی از برترین فیلم های سال 2004 میلادی انتخاب شد. از میان جوایز متعددی که این فیلم از آن خود نموده است می توان به این موارد اشاره نمود:

جایزه اسکار برترین فیلمنامه اصلی/غیراقتباسی در سال 2005 میلادی

نامزد دریافت اسکار برترین بازیگر زن برای کیت وینسلت در سال 2005 میلادی

جایزه آموزشگاه فیلم بریتانیا به خاطر برترین تدوین

جایزه آموزشگاه فیلم بریتانیا به خاطر برترین فیلمنامه اصلی/غیراقتباسی (چارلی کافمن)

نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برترین فیلم کمدی/موزیکال

نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برترین بازیگر مرد فیلم کمدی/موزیکال (جیم کری)

نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برترین بازیگر زن فیلم کمدی/موزیکال (کیت وینسلت)

نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب برترین فیلمنامه (چارلی کافمن)

جزیره شاتر

جزیره شاتر، فیلمی در ژانر نئو-نوآر و تریلر روان شناختی، به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و محصول سال 2010 ایالات متحده آمریکا است. فیلم نامه این فیلم را لایاتا کالوگریدیس بر اساس رمانی به همین نام نوشته دنیس لهان نوشته است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو مثل سه فیلم قبلی اسکورسیزی، در نقش اول حضور دارد. جزیره شاتر در گیشه پیروز بود و از طرف مردم و منتقدان، نقدهای مثبتی دریافت کرد و مورد توجه نهاده شد. در حال حاضر این فیلم در لیست 250 فیلم برتر imdb واقع شده است.

درباره زمان

درباره زمان، فیلمی عاشقانه، کمدی و درام محصول سال 2013 است. این فیلم بریتانیایی را ریچارد کرتیس نویسندگی و کارگردانی نموده است. بازیگرانی مثل دامنل گلیسون، ریچل مک آدامز، بیل نای، تام هالندر و مارگو رابی در این فیلم بازی نموده اند. این فیلم، درباره سفر در زمان است و داستانی عاشقانه را در قالب سفر در زمان به تصویر می کشد.

سایه نویس

سایه نویس یا نویسنده در سایه، فیلمی به کارگردانی رومن پولانسکی است که بر اساس کتابی به نام شبح پرفروش رابرت هریس ساخته شده است. این فیلم برنده جایزه خرس طلایی در شصتمین جشنواره فیلم برلین شده است. داستان فیلم در خصوص یک سایه نویس بریتانیایی (ایوان مک گرگور) است که قرار است تا کتاب خاطرات نخست وزیر پیشین انگلستان را کامل کند. در طی این کار به اسراری پی می برد که زندگی اش را به خطر می اندازد. سایه نویس یا نویسنده در سایه به معنی شخصی است که به نام کس دیگری آثار او را می نویسد.

بازیگران این فیلم عبارت اند از پیرس برازنان در نقش نخست وزیر پیشین انگلستان، ایوان مک گرگور در نقش نویسنده در سایه و الیویا ویلیامز در نقش روت لنگ.

منبع: کجارو / ranker.com
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 1968

به "زندگی در ساحل، فیلم هایی که در شهرهای ساحلی فیلمبرداری شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در ساحل، فیلم هایی که در شهرهای ساحلی فیلمبرداری شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید