مراکز خرید زابل

به گزارش پی سی باران، زابل یکی از شهرهای کهن سیستان و بلوچستان با سابقه ای چند هزار ساله است. مراکز خرید این شهر مانند بازار قدیمی زابل هم حال و هوای جالبی دارد.

مراکز خرید زابل

زابل یکی از دور افتاده ترین شهرهای ایران در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. بیشتر مردم اطلاعات زیادی در خصوص این شهر نمی دانند و آن را یک شهر محروم می دانند؛ اما زابل یکی از کهن ترین استان های سیستان و بلوچستان است که بخش زیادی از آثار تاریخی استان را در خود جای داده که یکی از آن ها یک شهر سوخته با قدمت چند هزار سال است.

تعداد مراکز خرید زابل و بازارهای این شهر به علت محرومیت آن، معدود و حتی انگشت شمار است، اما آن ها فضایی جالب و منحصر به فرد دارند. در ادامه شما را با مراکز خرید زابل آشنا می کنیم؛ در ابتدا بازارهای سنتی این شهر را معرفی می کنیم.

بازار قدیم زابل

اگر می خواهید صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان را از نزدیک ببینید و با مردم محلی زابل تعامل خوبی داشته باشید، حتما از بازار قدیمی زابل در خیابان فردوسی با 150 سال سابقه بازدید کنید. این بازار سرپوشیده با 18 تا 20 هکتار مساحت 55 هزار واحد صنفی را در خود جای داده و یکی از دیدنی های مجذوب نماینده زابل محسوب می گردد. در این بازار تقریبا همه چیز پیدا می گردد؛ از ادویه های مخصوص و کلوچه های محلی گرفته تا صنایع دستی رنگارنگ و زیبا.

علاوه بر این در این بازار که به بازار ناصرالدین شاه و بازار قبرستانی نیز معروفیت دارد، اجناس دیگری همانند لباس های محلی زابل، ابزار سنتی کشاورزی و گندم مورد احتیاج مردم نیز عرضه می گردد. ضمناً روزهای آدینه این بازار به مکانی برای فروش پرندگان تبدیل می گردد.

آدینه بازار زابل

آدینه بازارها هر آدینه در بیشتر شهرهای ایران برپا می گردد و هواداران این نوع بازارها هم کم وبیش از آن ها استقبال می نمایند. آدینه بازار زابل که هر آدینه در حاشیه میدان یعقوب لیث صفاری نرسیده به پایانه مسافربری برپا می گردد، محصولات متنوع با قیمت نسبتا کمی به فروش می رسد. این بازار هر هفته با استقبال خوب مردم و به خصوص قشر محروم روبه رو می گردد.

از دیگر بازارهای زابل می توان به بازار الغدیر واقع در خیابان چهارده متری فرهنگ (مکانی برای عرضه لباس های سنتی)، بازار امام رضا و بازار گندم فروشان اشاره نمود.

عکاس عکس کاور: حامد غلامی

منبع: کجارو / oshida.ir / ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 1244

به "مراکز خرید زابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید زابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید