استفاده از مواد هوشمند برای خنک کردن موتور لامبورگینی سیان

به گزارش پی سی باران، لامبورگینی سیان FKP 37 و سیان رودستر نه تنها اولین مدل های لامبورگینی هستند که از ابرخازن های نوآورانه استفاده می کنند، بلکه دارای یک سیستم خنک کننده جذاب نیز هستند.

استفاده از مواد هوشمند برای خنک کردن موتور لامبورگینی سیان

این سیستم خنک کننده که با نام سیستم مواد هوشمند شناخته می شود، برای کمک به استخراج گرمای تولید شده از موتور 6.5 لیتری V12 و زیر پوشش موتور طراحی شده است. نکته جالب اینجاست که این سیستم الکترونیکی نیست و به صورت اتوماتیک عمل می کند.

این سیستم از دو فنر کوچک تشکیل شده که با آلیاژ حافظه دار ساخته شده اند. این فنرها دارای یک حافظه گرمایی هستند، یعنی ساختار شیمیایی آن ها بر اساس کاهش و افزایش دما تغییر می کند. وقتی این فنرها به دمای مشخصی می رسند، چهار زبانه کوچک روی پوشش موتور را باز می کنند.

اوگو ریچو رئیس آیرودینامیک سیان کوپه و رودستر در این باره گفته است: این سیستم به کاهش وزن کمک می کند، چرا که با وجود این فنرهای حافظه دار، نیازی به غملگرهای هیدرولیکی، الکتریکی، یا مکانیکی وجود ندارد. این سیستم کاملا اتوماتیک است و از هیچ قطعه الکترونیکی استفاده نمی کند.

پائولو مازلی، رئیس پروژه لامبورگینی گفته این شرکت قصد دارد در آینده هم از آلیاژهای حافظه دار در خودروهای خودش استفاده کند.

لامبورگینی سیان کوپه FKP 37 و سیان رودستر از موتور V12 تنفس طبیعی 6.5 لیتری استفاده می کنند که در کنار یک موتور الکتریکی 34 اسب بخار کار می کند.

این پیشرانه همچنین دارای یک سیستم نیمه هیبریدی 48 ولتی است و این مجموعه در کنار هم توان کلی 808 اسب بخار تولید می کنند. این باعث شده شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این دو مدل زیر 3 ثانیه و سرعت نهایی آن ها 350 کیلومتر بر ساعت باشد.

منبع: CARSCOOPS

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 454

به "استفاده از مواد هوشمند برای خنک کردن موتور لامبورگینی سیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از مواد هوشمند برای خنک کردن موتور لامبورگینی سیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید