ون تازه پژو؛ مجذوب کننده اما گران!

به گزارش پی سی باران، خودروی پژو e-Rifter از این به بعد به عنوان تنها خودروی MPV تمام برقی این شرکت فرانسوی راهی بازار خواهد شد و علاوه بر این قرار است شاهد به روز رسانی های جدیدی باشد که احتمالاً می تواند بسیاری از خریداران را به خود جذب کند، اما قیمت های اعلام شده برای این نسخه به نظر بسیاری کارشناسان بالا به نظر می رسد.

ون تازه پژو؛ مجذوب کننده اما گران!

به گزارش خبرنگاران، پژو قیمت خود را برای e-Rifter تمام الکتریکی که اکنون تنها نسخه MPV موجود است، به روزرسانی نموده است. نسخه Allure Premium Length استاندارد از این خودروی نو اکنون 31950 پوند انگلیس قیمت دارد که برای این کلاس هنوز قیمت قابل تحملی به نظر می رسد. البته این خودرو در کشور بریتانیا به دلیل سیاست های تشویقی خودرو های پاک، 1500 پوند نیز تخفیف می خورد و به قیمتی معادل 30450 پوند می رسد.

برای این MPV استاندارد شما امکاناتی شامل رینگ های آلیاژی 16 اینچی، چراغ های LED روز، مه شکن جلو، میله های سقف مشکی، آینه های درب تاشو برقی، شیشه های خصوصی عقب و پنجره باز شدن درب عقب را دریافت خواهید کرد. این خودرو بعلاوه بعلاوه شامل سنسور های پارک جلو و عقب، هشدار خروج از خط جاده و یاری به حرکت در سربالایی است. برخلاف Vauxhall Combo-e Life که دارای پلتفرم مشابهی است، e-Rifter بعلاوه دارای یک دوربین معکوس 180 درجه به صورت استاندارد است.

در داخل، خریداران یک فرمان چرمی، سیستم تهویه مطبوع، یک آینه دید عقب با نور اتوماتیک، نمایشگر دیجیتال 10 اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات تفریح هشت اینچی با پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto را دریافت خواهند کرد. بعلاوه یک سیستم تشخیص صدا وجود دارد که می تواند دستورات رسانه ای، ناوبری و تماس های تلفنی را دریافت کند.

با پرداخت 34910 پوند، خریداران می توانند نسخه ای با شاسی بلند و هفت جایگاه از e-Rifter را نیز داشته باشند، اما این نسخه فقط در تریم پریمیوم Allure عرضه خواهد شد. این آپشن طول کلی MPV را از 4.4 متر به 4.75 متر افزایش می دهد که پژو می گوید فضای کافی برای حمل اقلام تا طول سه متر در داخل خودرو را فراهم می نماید. بالاتر از e-Rifter Allure Premium، نسخه GT با قیمت 34690 پوند قرار گرفته است. به روزرسانی های آن نسبت به مدل مقرون به صرفه تر شامل رینگ های آلیاژی 17 اینچی، جلوپنجره رادیاتور منحصربفرد، آینه های درب مشکی براق و چند صفحه اسکیت نو برای سپر های جلو و عقب است. در داخل، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای اتوماتیک، روکش داشبورد قهوه ای، پارچه های متفاوت وجود دارد و روکش جایگاه و بعضی از کنترل های قدرت فن اضافی برای ردیف دوم جایگاه نیز وجود دارد.

پژو e-Rifter بر اساس همان پایه های EMP2 واکسهال Combo-e و Citroen e-Berlingo ساخته شده است، به این معنی که سیستم مکانیکی آن ها یکسان است. به این ترتیب، e-Rifter از موتور الکتریکی 134 اسب بخاری و باتری 50 کیلووات ساعتی مشابه همتایان خود بهره می برد که شتاب صفر تا 62 مایل در ساعت را در 11.2 ثانیه محقق می نماید و حداکثر برد 172 مایل را برای آن به ارمغان می آورد. مانند بقیه مدل های خالص الکتریکی پژو، MPV نو نیز دارای سه حالت رانندگی به نام های Eco، Normal و Power است. دو گزینه اول میزان قدرتی که موتور الکتریکی می تواند فراوری کند تا برد ون را افزایش دهد محدود می نماید، در حالی که تنظیم سوم حداکثر عملکرد پیشرانه را باز می نماید.

به صورت استاندارد، e-Rifter دارای قابلیت شارژ والباکس تک فاز 7.4 کیلوواتی است که می تواند باتری را در 7.5 ساعت به طور کامل شارژ کند. با این حال، یک شارژر داخلی 11 کیلوواتی را می توان با پرداخت 300 پوند اضافی دریافت کرد که این مورد زمان شارژ را به پنج ساعت کاهش می دهد. پژو e-Rifter را می توان در کنار جاده با استفاده از یک شارژر سریع 100 کیلوواتی DC شارژ کرد که شارژ کردن باتری تا 80 درصد حدود 30 دقیقه طول می کشد.

فضای صندوق بار از 775 لیتر در مدل پنج نفره تا 4000 لیتر با تمام جایگاه های عقب در مدل شاسی بلند قرار می گیرد، در حالی که 186 لیتر فضای ذخیره سازی بیشتر در فضای خالی در اطراف کابین وجود دارد. این ون بعلاوه می تواند 750 کیلوگرم بار را یدک بکشد و دارای یک سیستم تثبیت کننده تریلر است که اگر تریلر آغاز به تکان خوردن کند، به طور اتوماتیک سرعت ون را کاهش می دهد.

منبع: autoexpress

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 2062

به "ون تازه پژو؛ مجذوب کننده اما گران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ون تازه پژو؛ مجذوب کننده اما گران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید