تصاویری جالب از زندگی روزمره عشایر روسیه!

به گزارش پی سی باران، تصاویر دیدنی از زندگی عشایر روسیه

یکی از جنبه هایی که یک سرزمین را نسبت به دیگر ملت ها متمایز می نماید فرهنگ و سنت هاست که معنای تازه ای به زندگی اقلیم ها در گوشه و کنار جهان می دهد. خیلی ها به مسافرت می فرایند تا با تماشای همین اختلاف فرهنگ ها تجربه جدیدی از جهانی پیرامون خود داشته باشند. با مدرن شدن جهان فرهنگ های سنتی هم دستخوش تغییراتی شده است اما هنوز هم می گردد در جهان نقاطی را پیدا که درست مطابق با سنت های پیشین خود در حال گذران زندگی هستند. یکی از اقوامی که همچنان پایبند به سنت های گذشته اند عشایر روسیه هستند، مردمانی که در شمال این کشور زندگی می نمایند و طرز زندگی جالبی دارند که این روزها حتی توریستان را هم به خود جذب نموده اند. می خواهیم درباره عشایر روسیه حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تصاویری جالب از زندگی روزمره عشایر روسیه!

عشایر روسیه

وقتی حرف از سفر و گردشگری به روسیه می گردد شاید در لحظه اول به یاد دو شهر معروف این کشور یعنی مسکو و سنت پترزبورگ می افتیم دو شهری که مملوء از موزه ها، کاخ ها و معماری های مجذوب نماینده و تماشای اند. اما این روزها گردشگری قومی قبیله ای هم در حال محبوب شدن است و خیلی از گردشگران راهی روسیه می شوند تا از مردمان بومی یاکوتیا، آلکای، تیوا، چوکوتکا، قفقاز و جمهوری کومی تماشا نمایند، مردمانی که به شیوه سنتی و عشایری زندگی می نمایند و طرز زندگی شان مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در ادامه تعدادی از منطقه های که عشایر روسیه زندگی می نمایند را معرفی می کنیم.

زندگی روزمره عشایر

یامال | Yamal

منطقه خودمختار یامالو-ننتسکی یکی از بزرگ ترن منطقه ها گردشگری قومی قبیله ای روسیه است. از نظر تعداد گردشگران این منطقه فقط با منطقه خانتی- مانسی در جنوب قابل رقابت است. حدود 41 هزار افراد بومی در یامال زندگی می نمایند که 15 هزار نفر از آن ها عشایر هستند. آن ها با بردن گله گوزن های شمالی از یک چراگاه به چراگاه دیگر روزگار می گذرانند و همراه با گله ها، وسایل و چادرهای خود را هم با سورتمه حمل می نمایند. گوزن ها درست به همان جایی می فرایند که میزان زیادی خزه، منبع اصلی تغذیه گوزن های شمالی، وجود دارد و چوپان ها هم راستا حرکت گوزن ها را دنبال می نمایند.

حدود 48 قبیله بومی در روسیه زندگی می نمایند که بیشتر آن ها که در سیبری و یا نواحی قفقاز زندگی می نمایند و جمعیت بومی کشور هم کمتر از 500 هزار نفر است که 3 درصد از کل جمعیت روسیه را شامل می شوند. اخیرا با رونق گردشگری قومی در این ناحیه تحول زیادی در اقتصاد آن رخ داده و شغل های زیادی ایجاد شده به طوری که همین عامل می تواند به حفظ فرهنگ سنتی افراد بومی یاری کند.

قیمت تورهای گشت و گذار در منطقه یامال بین 1400 تا 4600 دلار است که هزینه پرواز را هم شامل می گردد.

یاکوتیا | Yakutia

سردترین نقطه روی زمین یعنی ناحیه Oymyakon یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری قومی در روسیه است. کمترین دمایی که تا به حال در این نقطه به ثبت رسیده منفی 77.8 درجه سانتی گراد است اما با این حال دمای هوا در تابستان ها به 30 درجه سانتی گراد می رسد. گردشگران در این ناحیه می توانند ماهی گیری در دریاچه و تماشای جانوران بزرگ الجثه ماقبل تاریخی را تجربه نمایند اما نکته هیجان انگیزT زندگی در چادرهای سنتی و در کنار افراد بومی این ناحیه ست. مردمی که در اینجا زندگی می نمایند بیشتر از راه شکار زندگی می گذرانند و گردشگران هم می توانند در این شکار به آن ها ملحق شوند.

آلتای | Altai

در این منطقه کوهستانی عشایر تلنجایت (Telengite) زندگی می نمایند، یکی از کوچک ترین مردمان بومی روسیه که فقط 2400 تا از آن ها به جای مانده است. زندگی در میان چشم اندزهای شگفت انگیز این ناحیه حال و هوای دیگری دارد. عشایر بومی هر سال در اواسط خردادماه به همراه هزاران چارپا و وسایل خود به سمت آلتای کوچ می نمایند تا فصل گرما را در این ناحیه بگذرانند.

تیومن | Tyumen

در بخشی از این استان به خودمختاری به نام یامالو-ننت می رسیم که مردمانش در چادرهایی به نام یورت و به راه و روش گذشتگان زندگی می نمایند. برای ساخت چادرهای مخصوص یورت از پشم و پوست حیوانات استفاده می گردد تا حمل آن ها در هنگام کوچ راحت باشد. این افراد از غذاهای خاصی استفاده می نمایند و رژیم آن ها بیشتر از گوشت گوزن تشکیل شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 242

به "تصاویری جالب از زندگی روزمره عشایر روسیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری جالب از زندگی روزمره عشایر روسیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید