لنوو لپ تاپ ThinkPad با نمایشگر رول شونده را به نمایش گذاشت

به گزارش پی سی باران، لنوو به تازگی یک لپ تاپ از خانواده ThinkPad را با نمایشگر رول شونده به نمایش گذاشته در حالی که از این سری یک لپ تاپ با نمایشگر تاشو هم در سبد محصولاتش دارد.

لنوو لپ تاپ ThinkPad با نمایشگر رول شونده را به نمایش گذاشت

LG نخستین شرکتی بود که تصمیم گرفت از یک گوشی با نمایشگر رول شونده رونمایی کند اما خروج این شرکت کره ای از بازار گوشی های هوشمند چنین اجازه ای را به آن نداد. اما حالا می بینیم که یک سری از شرکت های فعال در زمینه فراوری گوشی های هوشمند هم به این طراحی علاقه پیدا نموده اند که از جمله این شرکت ها می توان به لنوو اشاره نمود.

لنوو در حال حاضر جز معدود شرکت هایی است که در فراوری محصولی با نمایشگر منعطف، فراتر از یک گوشی هوشمند رفته و حتی یک لپ تاپ را هم با این قابلیت (تاشو) فراوری نموده است. اما حالا به نظر می رسد قصد فراوری یک لپ تاپ از خانواده ThinkPad را دارد که از نمایشگر رول شونده بهره می برد.

تا به امروز نمونه اولیه گوشی هایی با نمایشگر رول شونده را زیاد دیده ایم اما لنوو می خواهد این تجربه را فراتر از یک نمایشگر کوچک ببرد. این شرکت در رویداد لنوو Tech World 2022 خود یک لپ تاپ با نمایشگر رول شونده را هم به نمایش گذاشته است. لوکا روسی، مدیرعامل این شرکت درباره فناوری یادشده گفته که نوآوری در طراحی ظاهری یکی از اصلی ترین اهداف لنوو به شمار میرود و ایده ساخت یک لپ تاپ رول شونده هم بسیار مجذوب نماینده است. او در ادامه صحبت های خود اضافه کرد که این فناوری می تواند تجربه مولتی تسکینگ را در لپ تاپ های لنوو دگرگون کند. در همین رویداد بود که موتورولا، شرکت زیرمجموعه لنوو یک گوشی با نمایشگر رول شونده را هم به نمایش گذاشت که این نشان می دهد لنوو به ساخت محصولاتی با این فناوری فکر می نماید.

میزان دقیق نمایشگر این محصول هنوز اعلام نشده اما به گزارش وب سایت Toms Hardware، این لپ تاپ از این حیث تفاوتی با ThinkPad X1 2022 نخواهد داشت. این یعنی شاهد محصولی 16٬3 اینچی هستیم که از وضوح 2024 × 2460 پیکسل بهره می برد. البته این میزان در زمانی است که آن را کاملا باز کنید چون در حالت عادی به 12 اینچ کاهش کاهش پیدا می نماید. انتظار می رود لنوو در نمایشگاه CES 2023 که اوایل سال آینده برگزار می گردد، اطلاعات بیشتری را پیرامون این محصول منتشر کند.

نمایشگر رول شونده را می توان جایگزین خوبی برای نمایشگرهای تاشو دانست، هرچند هر دوی آن ها در خانواده نمایشگرهای منعطف دسته بندی می شوند. اما با این حال دنیای گوشی های هوشمند فعلا به استفاده از نمونه تاشو روی خوش نشان داده و اکنون با وجود محصولات متعددی که از این قابلیت بهره می برند، هزینه قطعات مربوط به آن هم به شکل چشمگیری کاهش پیدا نموده است.

اما نمایشگرهای رول شونده از چند لحاظ برتر از نمایشگرهای تاشو هستند که یکی از مهم ترین آن ها، عدم وجود چین خوردی در مرکز نمایشگر و بعلاوه مشکل حمل و نقل است. گوشی های تاشو بعد از تا شدن، قطور می شوند در حالی که چنین مسئله ای برای گوشی های رول شونده به آن صورت وجود ندارد. با این حال باید دید شرکت ها چگونه می توانند از این پتانسیل بالای این نوع نمایشگرها برای فراوری محصولی مجذوب نماینده و کاربردی استفاده نمایند.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 2118

به "لنوو لپ تاپ ThinkPad با نمایشگر رول شونده را به نمایش گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لنوو لپ تاپ ThinkPad با نمایشگر رول شونده را به نمایش گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید