پوکه معدنی رشد سبزیجات چند برابر می نماید؟

به گزارش پی سی باران، سبزیجات و گل ها در خاکی با هوادهی خوب با زهکشی خوب رشد می نمایند. پوکه یکی از محصولات شناخته شده ای است که برای افزایش کیفیت خاک توصیه می گردد. بیایید دریابیم که چیست، چگونه کار می نماید و چه مزایایی دارد.

پوکه معدنی رشد سبزیجات چند برابر می نماید؟

پوکه چیست؟

پوکه یک ماده خنثی PH و حالت دهنده خاک است که در طول فوران های آتشفشانی ایجاد می گردد. پس از یک فوران شدید، ماگما به سرعت سرد می گردد و حباب های هوای محبوس شده در سنگ تشکیل شده باقی می ماند. این باعث فراوری پوکه می گردد.

در طول فوران آتشفشانی، پوکه معدنی بر روی سطح زمین رسوب می نماید و بنابراین استخراج آن آسان می گردد. قبل از استفاده احتیاجی به پردازش ندارد به جز خرد کردن ماشینی برای ارائه مقدار های مورد احتیاج. می توانید به شکل بسیار ظریف یا دانه های کوچک بین 1/8 اینچ و 3/8 اینچ به آن دسترسی داشته باشید.

پوکه سبک وزن است و دارای طبیعت متخلخلی است که آن را قادر می سازد رطوبت را حفظ و تنظیم کند. بعلاوه زهکشی و هوادهی را افزایش می دهد. اگرچه پامیس کیفیت خاک را بسیار افزایش می دهد، اما مواد مغذی به خاک اضافه نمی نماید و بنابراین ممکن است همراه با سایر محصولات تقویت نماینده مواد مغذی استفاده گردد.

فواید استفاده از پوکه بر روی سبزیجات و گل ها

پوکه برای باغ های گل و سبزیجات و بعلاوه گلدان های گل بسیار توصیه می گردد. برای گیاهان کوچک و ضعیف، پوکه ریز خرد شده برای استفاده در ظروف توصیه می گردد. بسته به اندازه گرفتگی خاک، می توان آن را به نسبت 30:50 یا 50:50 مخلوط کرد. در اینجا به بعضی از مزایای آن اشاره می کنیم.

پوکه غرقابی را به حداقل می رساند

در فصل بارندگی، باغ ها آب اضافی را حفظ می نمایند. آبیاری بیش از حد نیز ممکن است باعث سیل گردد. این باعث غرقابی می گردد و در صورت عدم برطرف می تواند به گیاهان شما آسیب برساند. استفاده از پوکه باعث افزایش زهکشی و خلاص شدن از شر آب اضافی می گردد.

برای گیاهان بسیار سنگین عالی است

گیاهان سنگین بالا تمایل به واژگونی و خم شدن دارند، حتی گاهی اوقات می شنمایند. پوکه حمایت لازم برای رشد مناسب را فراهم می نماید و این گونه گیاهان را به خوبی ریشه دار و هوادهی می نماید.

پوکه برای همه انواع خاک کار می نماید

برخلاف کود و سایر افزودنی های خاک که فقط برای خاک های منتخب مناسب هستند، پوکه احتیاجی به آزمایش خاک ندارد و برای هر نوع خاکی قابل استفاده است. خاک را ضعیف نمی نماید.

پوکه خاک ایده عال نهال ها

طبقه گفته کارشناسان سایت nahalsara.com پوکه معدنی برترین نوع خاک برای پرورش نهال های از قبیل نهال پالونیا و گل محمدی و تمشک و گلابی است زیرا هم از نظر مواد معدنی که در داخل این خاک وجود دارد باعث می گردد نهال غنی از مواد غذایی باشد هم جنین احتیاج آبی نهال را کمتر میکند

دارای حداقل مواد معدنی است

اعتقاد بر این است که مواد معدنی کمیاب محتوای فلز را به گیاهان منتقل می نمایند. این می تواند برای مواد خوراکی مانند سبزیجات سمی باشد. خوشبختانه، پوکه به سختی تجزیه می گردد و دارای مقادیر ناچیزی از مواد معدنی است. هدف اصلی آن تقویت ساختار خاک است.

به خوبی به عنوان مالچ خدمت می نماید

در حالی که گزینه های متعددی برای مالچ پاشی وجود دارد، تعداد کمی از آنها کارایی را ارائه می دهند. مالچ پامیس مجذوب کننده است و ماندگاری قابل توجهی دارد. در هوای طوفانی به راحتی شسته نمی گردد و از بین نمی رود. علاوه بر این، بوهای ناشی از توده های کمپوست را کاهش می دهد.

برای خاک سنگین توصیه می گردد

خاک اغلب متراکم می گردد و از هوادهی بسیار مورد احتیاج خود محروم می گردد. فشرده سازی بیشتر زمانی اتفاق می افتد که خاک مملو از آب باشد. پوکه به شل شدن خاک های سنگین یاری می نماید و هوادهی را بهبود می بخشد و در واقع تراکم خاک را کاهش می دهد.

پوکه باعث تنظیم رطوبت و حفظ آب می گردد

به گفته کارشناسسان فلاح پومیس پوکه به علت ساختار متخلخل خود، آب را جذب و ذخیره می نماید و تنها در صورت احتیاج گیاهان، آن را آزاد می نماید. این امر احتیاج آبیاری را تا بیش از 50 درصد کاهش می دهد. این طبیعت متخلخل بعلاوه آن را قادر می سازد تا رطوبت اضافی را حفظ کند. این باعث رشد شاخ و برگ های سالم به خصوص ساکولنت ها می گردد.

نحوه استفاده از پوکه

پوکه 100% ارگانیک است. همانطور که قبلا ذکر شد احتیاجی به آماده سازی ندارد. پس از استخراج، پوکه به ذرات کوچکتر خرد شده و ذخیره می گردد. می توان آن را در آن حالت بدون افزودن مواد مغذی بیشتر استفاده کرد.

نسبت توصیه شده برای ساکولنت ها 50:50 است. مخلوط خاک شما باید نصف پوکه، نصف خاک باشد. برای سایر گیاهان، 10 درصد پوکه برای ایجاد تغییر کافی است.

اگر قصد دارید پوکه را با مواد مغذی مخلوط کنید، ابتدا آن را در محلول غذایی خیس کنید. بگذارید حداقل 24 ساعت فعال گردد و سپس با خاک مخلوط کنید.

در مجموع از هر راهی که تهیه کنید پوکه هیچ اثر منفی ندارد. در حال حاضر عمدتاً در ساخت اقلام خانگی مانند لوازم آرایشی، مداد پاک کن، فیلتر آب و بستر بچه گربه ها استفاده می گردد

برای خرید پوکه معدین می توانید با شماره 09183107300 تماس بگیرید.

منبع: اتاق
انتشار: 6 خرداد 1402 بروزرسانی: 6 خرداد 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 2116

به "پوکه معدنی رشد سبزیجات چند برابر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوکه معدنی رشد سبزیجات چند برابر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید