9 نکته برای جلوگیری از آسیب به کمر که باید بدانید

به گزارش پی سی باران، ممکن است تا به حال کسی به شما درباره شرایط نامناسب بدنی تان هنگام خوابیدن یا راه رفتن هشدار داده باشد یا خودتان با مشکلاتی مانند کمردرد و بدن درد روبرو باشید. اما شرایط صحیح برای بدن چگونه است؟

9 نکته برای جلوگیری از آسیب به کمر که باید بدانید

بسیاری از ما به علت مشغله های کاری عموما زیاد درگیر فعالیت های روزمره می شویم و از توجه به خود و سلامتی مان غافل هستیم. بعلاوه عده زیادی درباره شرایط بدنی مناسب برای سالم نگه داشتن اسکلت بدن خود چیزی نمی دانند و بعد از مدتی در میانسالی دچار دردهای کمری و دیسک در ستون فقرات می شوند. در این مطلب از خبرنگاران به معرفی 9 روش برای جلوگیری از آسیب به ستون فقرات و کمر می پردازد.

بی حال و خمیده نباشید

باید بدانید که شل کردن عضلات و لم دادن هنگام نشستن روی صندلی بسیار راحت و حتی کمی خوشایند است. اما، این کار به فشار وارد بر ستون فقرات شما می افزاید. رها کردن عضلات باعث فشار بر استخوان ها، مهره ها و مفاصل می گردد که در دراز مدت شما را مستعد انواع دیسک و مسائل ارتوپدی می نماید.

همواره صاف بایستید

یک راه عالی برای جلوگیری از مسائل ارتوپدی ستون فقرات و شرایط بدنی شما، این است که همواره سعی کنید صاف بایستید و شل نباشید. با این کار شما هم احساس خوبی دارید و هم لاغرتر به نظر می رسید. طوری بایستید که ظاهرا در مقابل دیوار ایستاده اید تا قد خود را مقدار بگیرید.

روی میز کار خود خم نشوید

برای جلوگیری از آسیب به بدن تان باید سعی کنید همواره صاف بشینید. حالت درست این است که موقع نشستن تا حد امکان تا انتهای صندلی به عقب بروید و برای محافظت از انحنای طبیعی ستون فقرات، یک حوله یا کوسن کمری کوچک و رول شده را پشت گودی کمر خود قرار دهید.

گردن خود را برای مدت طولانی پایین نیاندازید

به طور حتم شما نیز در تمام طول روز گوشی هوشمندتان را در دست دارید و شاید حتی ساعت ها مشغول استفاده از آن باشید. کار کردن با این گوشی ها و برای مدت طولانی برای سلامتی بدنی شما بسیار مضر است. البته اگر به نکات بهداشتی و سلامتی در این باره توجه کنید، می توانید بدن سالم تری داشته باشید. نباید فراموش کنید که حتما میان کار کردن های خود، زمانی را برای استراحت و صاف کردن عضلات خود در نظر بگیرید.

صندلی راننده را زیاد از فرمان دور نکنید

مطمئنا اگر برای مدت طولانی پشت فرمان هستید، دوست دارید صندلی را کمی به عقب بکشید و از راحتی آن هنگام رانندگی لذت ببرید. متاسفانه باید بگوییم که برای این کار باید خم شوید و برای شرایط بدنی شما اصلا خوب نیست. در عوض، صندلی خود را به سمت فرمان نزدیک کنید. سعی کنید پاهای خود را سفت نگیرید و زانوهای تان را کمی خم کنید. آن ها باید در سطح لگن یا کمی بالاتر باشند. نباید فراموش کنید که برای مراقبت از ستون فقرات خود یک بالش کوچک یا حوله رول شده را در پشت تان قرار دهید.

کفش های پاشنه بلند خود را برای مهمانی ها نگه دارید

درست است که پوشیدن کفش های پاشنه بلند در بیشتر مواقع همراه بودن با مد روز است و باعث جذابیت بیشتر شما می گردد. اما، باید بدانید که با استفاده مداوم از آن ها به سلامتی خود آسیب می رسانید. پاشنه های بلند باعث می شوند تا ستون فقرات شما به سمت جلو رانده گردد و کمرتان قوس اضافی بردارد.

روی تشک طبی و سفت بخوابید

بهتر است یک نوع محکم و طبی تشک را برای سلامتی تان انتخاب کنید که به حفظ شکل طبیعی ستون فقرات شما یاری کند. اگر عادت دارید به پهلو بخوابید، زانوهای خود را کمی خم کنید اما آن ها را در آغوش نگیرید و یک بالش زیر سر خود قرار دهید تا با ستون فقرات هم سطح گردد. اگر هم به پشت می خوابید، باید یک بالش محکم را زیر زانوها و یک بالش کوچک را در زیر گردن قرار دهید.

ورزش کنید و شکم خود را متناسب نگه دارید

شاید ندانید که چربی های اضافه در شکم و پهلوهای شما، فشار و استرس بیشتری به مهره های پشتی وارد می نمایند. شما برای حمایت از ستون فقرات خود به عضلات قوی احتیاج دارید. یک برنامه تمرینی کاملا مناسب، بدن و ستون فقرات را به شکل عالی حفظ می نماید. نباید فراموش کنید که در تمرینات ورزشی خود افراط نکنید و ورزش هایی کششی مانند یوگا را امتحان کنید.

مسائل خود را آنالیز کنید

یک راه سریع برای فهمیدن شرایط بدنی تان این است که پشت به دیوار بایستید و سر خود را به دیوار بچسبانید. پاهای خود را 6 اینچ از انتهای دیوار جلوتر قرار دهید. باسن شما باید دیوار را لمس کند و پایین کمر و گردن شما باید حدود 2 اینچ از دیوار فاصله داشته باشد. در غیر این صورت، بهتر است با پزشک متخصص ارتوپد در خصوص راه های بهبود شرایط بدنی خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب آسان ترین راه برای تمیز کردن هدفون را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pcbaran.ir شناسه مطلب: 2105

به "9 نکته برای جلوگیری از آسیب به کمر که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته برای جلوگیری از آسیب به کمر که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید